>>>>>

Semut Bermain Bola..?.Tentu Sahaja Boleh (Gambar)

Bermain bola dengan cara ini terutama untuk standard Euro 2012 memang tak masuk akal. Namun, seorang jurugambar yang mempunyai kepakaran luar biasa bernama Andrey Pavlov menghabiskan masa selama berjam-jam untuk mencipta adegan ini. Pengambilan gambar ini menggunakan lensa khusus makro. Hasilnya? Sungguh luar biasa!


Yang menarik, Pavlov menggunakan daun sebagai landasan Padang bola sepak, dan pasukan semut berkaki 6 jadi pemain bola yang tidak mengenal peraturan "hand".

Mengapa Pavlov memilih semut sebagai model gambarnya? "Saya biasa bekerja di teater sehingga mudah mendapatkan hotel yang diperlukan - dan saya memilih semut sebagai lambang respek saya terhadap cara hidup mereka."

Semut, menurut Pavlov, adalah haiwan yang sangat peduli dengan anak-anaknya. Semut juga telah hidup sejak jutaan tahun lalu.

Dengan mengambil momen unik ini, Pavlov teringat saat sering membacakan dongeng pada anaknya menjelang tidur setiap malam.

"Selama tujuh tahun terakhir saya selalu bersama kamera saya ini. Kemudian saat saya punya anak, saya selalu membacakan dongeng padanya ketika hendak tidur. Ketika itulah saya menyedari ada hal yang 'hilang' apabila saya kecil dulu. Oleh itu sekarang saatnya saya membina dongeng untuk diri saya sendiri, "papar Pavlov dipetik dailymail.





Terima kasih Telah Membaca Artikel Di tabekpuang.blogspot.com- Jika  Artikel Ini Dirasa Bermanfaat Tolong Share Kepada rakan-rakan Anda dan Like Page atau Follow Kami..
1 Komentar untuk "Semut Bermain Bola..?.Tentu Sahaja Boleh (Gambar)"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info