>>>>>

Lelaki Pemakan Daging Dari Bayi Manusia Di China





Seorang warga di China, Zhu, mengambil gambar dirinya sendiri ketika dia sedang memakan sesuatu yang di yakini sebahagian kalangan sebagai sesosok anak bayi! Seorang kanibal pemakan bayi manusia?

Pemakan Manusia, dalam menunjukkan karya seninya, seorang seniman asal China mengabadikan dirinya pada foto foto dalam sebuah proses yang menunjukkan dirinya ketika memakan sesuatu yang di yakini sebagai sosok seorang bayi kecil!

Proses yang bermula dari dirinya yang sedang memasak "bayi" tersebut, memotong motong bahagian bahagian tubuh dari bayi itu menjadi 5 bahagian dan hingga memakannya.

Zhu mengatakan bahawa, "Dengan ini saya niat dan tujuan saya untuk memakan manusia sebagai protes terhadap gagasan moral umat manusia bahawa saya tidak dapat memakan manusia."


Kementrian kebudayaan China dalam hal aksi Zhu tersebut, banyak dikecam oleh rakyat China mengenai ketenteraman awam sosial dan kesihatan rohani, juga mengenai pameran dilarang melibatkan budaya, penyalahgunaan haiwan, mayat, dan kekerasan terbuka dan seksualiti.

Semalam sebelum dipamerkannya Gambar Zhu dalam memakan seorang "bayi" tersebut, Ai Weiwei bekerjasama dengan Zhu, dan foto foto tersebut ditiadakan dari galerinya.

Karya "Memakan Manusia" dari Zhu ini dianggap sangat kontroversi, dan pihak penganjur tidak mahu mengambil risiko sensor kerajaan untuk sisa pameran.

Hasil karya Zhu yang terpencil ini baru muncul di depan awam setelah sebuah media mingguan tempatan memaparkan sebahagian dari foto aksi Zhu tersebut.

0 Komentar untuk "Lelaki Pemakan Daging Dari Bayi Manusia Di China"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info