>>>>>

Inilah Gambar Isi Sebahagian Di Dalam Piramid Di Mesir



Dalam sejarah pembinaan bangunan piramid digunakan sudah sejak lama. Bangsa bangsa Mesir kuno maupun bangsa Maya dikenal menggunakan bangunan piramid sebagai makam raja-raja masa dahulu serta sarana ibadah (pemujaan) selain ada dugaan sebagai tempat penimbunan (gudang) pangan sejak zaman Nabi Yusuf ketika persiapan menghadapi musim kemarau ataupun tempat simpanan harta.

Di beberapa daerah di Indonesia, dikenali bangunan yang mempunyai pembinaan mirip piramid di antaranya penden berundak yang dikatakan sebagai prototaip piramid, mahupun candi candi di antaranya yang mirip dengan pembinaan piramid adalah candi Sukuh bahkan Candi Borobudur boleh dikatakan merupakan bentuk pembinaan piramid yang diubahsuai Pelbagai analisis tentang digunakannya pembinaan piramid.

 Ada yang menyebutnya sebagai bangunan warisan UFO dengan alasan terdapat bangunan mirip piramid ditemui di Marikh yang berada satu lintang darjat yang sama dengan lintang darjat di Bumi, ada pula yang mengatakan peninggalan peradaban Atlantis dan sebahagian lagi mengatakan bahawa pembinaan piramid digunakan dengan alasan bahawa pada peradaban lampau , manusia mengalami kesukaran untuk membuat pembinaan kubah.

Oleh kerana itu digunakanlah pembinaan piramid untuk mempermudah. Construction kubah sendiri baru digunakan pada masa Romawi dengan pembinaan pelengkung pada bangunan betonnya dan Rom Timur yang disempurnakan pada masa peradaban Islam.






Terima kasih Telah Membaca Artikel Di tabekpuang.blogspot.com- Jika  Artikel Ini Dirasa Bermanfaat Tolong Share Kepada rakan-rakan Anda dan Like Page atau Follow Kami.  

0 Komentar untuk "Inilah Gambar Isi Sebahagian Di Dalam Piramid Di Mesir"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info