>>>>>

Game Flappy Bird Membuatkan Pemiliknya Menjadi Kaya Raya Dalam Sekelip Mata

Flappy Bird sedang menjadi game fenomenal masa ini. Populariti permainan sederhana namun bikin emosi itu rupanya telah menghasilkan keuntungan yang tidak sedikit bagi pembuatnya.

Flappy Bird diciptakan lelaki asal Vietnam bernama Dong Nguyen. Dalam wawancara terbarunya dengan The Verge, ia mengaku mengaut pendapatan sehingga USD 50 ribu sehari atau sekitar Rm150 ribu dari Flappy Bird.




Pendapatan itu didapatkan dari iklan yang selalu muncul setiap kali orang bermain Flappy Bird. Namun Dong mengaku tidak akan kemaruk. Ia tidak mau menambah lagi iklan di Flappy Bird.


"Flappy Bird telah berada dalam tahap di mana jika ada sesuatu yang ditambah dalam game malah akan merosakkannya, jadi aku akan membiarkannya tetap begitu saja," katanya, yang dilaporkan oleh Cnet dan dipetik aing, Khamis (6/2/2014).

Nguyen juga mengaku telah mempersiapkan sekuel meski ia belum tahu bila akan dilancarkan. "Aku akan memikirkan tentang sekuelnya meski belum tahu bila merilisnya," jawap dia.

Flappy Bird berada di peringkat atas aplikasi game Android mahupun iOS. Game dengan pandangan ala kadarnya ini ternyata sangat sukar dimainkan namun bikin ketagihan sehingga banyak orang terus saja cuba untuk mencapai level lebih tinggi. Berapa skor anda hari ini?

 

0 Komentar untuk "Game Flappy Bird Membuatkan Pemiliknya Menjadi Kaya Raya Dalam Sekelip Mata"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info