>>>>>

Alat Untuk Menyiksa Orang Pada Masa Lampau, Mengerikan..!!

Melihat alat-alat yang di gunakan untuk melakukan penyiksaan ini terasa ngilu seluruh badan, boleh dibayangkan begitu menyakitkannya orang yang dihukum ketika itu. Dalam gambar-gambar dibawah ini terlihat ada orang yang di gergaji melalui anusnya, Ada perempuan telanjang dengan kedua-dua kakinya di berikan beban dan duduk di atas tempat duduk yang dibuat runcing, ada juga seorang perempuan yang dipaksa meminum air panas dan lain sebagainya.

Itu semua adalah hukuman yang pernah dilakukan oleh manusia pada masa lampau. Sebagaimana kita kita ketahui bersama bahawa pelaksanaan undang-undang adalah untuk membuat orang tidak melakukan kejahatan yang sama untuk para penjenayah, dan membuat orang takut untuk melakukan sebuah kejahatan atau pelanggaran bagi yang belum melakukakannya.

Mana-mana undang-undang hanya sebagai penekan angka kejahatan dan belum berfungsi sebagai penghapus kejahatan, apatah lagi jika undang-undang tersebut tidak setimpal dengan jenayah yang dilakukan maka kemungkinan pelakunya akan mengulangi jenayah yang sama pada saat yang berbeza.













0 Komentar untuk "Alat Untuk Menyiksa Orang Pada Masa Lampau, Mengerikan..!!"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info