>>>>>

Lelaki Terkejut Wang RM1.64 Juta Tiba-tiba Masuk Akaun

Landak, Indonesia: Wang tunai sejumlah Rp5.1 bilion (RM1.64juta) dilaporkan telah masuk ke akaun seorang lelaki lapor media Indonesia semalam.

Lelaki tersebut, Suparman 51 kini berdepan tindakan dari bank negara Indonesia kerana gara-gara memindahkan wang tersebut ke akaun raknnya.

SUPARMAN menunjukkan buku bank dan SMS dalam telefon bimbitnya yang memberitahu wang RM1.64 juta didepositkan ke akaunnya.


Menurut laporan, dia menerima satu SMS menyatakan sejumlah wang bernilai RM1.64juta (RP5.1 bilion) telah didepositkan ke akaunnya.

Suparman yang terkejut dengan SMS itu segera ke mesin ATM untuk mengesahkan kemasukan wang tersebut. Sejurus selepas itu dia segera membuat pengeluaran berjumlah kira-kira Rp 10juta (RM 3,213) dari akaunnya.

Suparman turut membuat transaksi pemindahan wang dari akaunnya ke akaun rakan berjumlah hampir Rp 100juta (RM32,142).

Beberapa hari kemudian, dia sekali lagi membuat transaksi berjumlah Rp 100juta ke dalam akaun rakannya dan pada hari yang sama dia telah membuat pengeluaran wang tunai berjumlah Rp 510juta (RM163,837).

Suparman tidak lama selepas itu membuat beberapa pengeluaran wang tunai dari mesin ATM dan dianggarkan jumlah pengeluaran yang dilakukannya adalah Rp 2.2 bilion (RM706,596).

dalam laporan Tribunnews berkata, Bank Negara Indonesia BNI telah menelefon Suparman dan memberitahu bahawa wang tersebut telah tersilap didepositkan ke akaunnya dan pihak BNI meminta dia memulangkan semula sejumlah wang tersebut.

Malangnya wang yang tersilap didepositkan ke akaunnya itu telah habis digunakan.-HarianBlogger.Com
0 Komentar untuk "Lelaki Terkejut Wang RM1.64 Juta Tiba-tiba Masuk Akaun "

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info