>>>>>

Korang Jangan Terkejut Lihat Tandas Stesen Minyak Di Filipina

Cerita kali ini ialah mengenai sebuah tandas di stesen minyak Shell di Bohol Filipina. Jika kita merungut keadaan tandas tidak begitu bersih di stesen minyak di Malaysia, lain pula ceritanya di sana.

Stesen minyak, yang terletak di, Bohol, yang bertujuan untuk menarik pengunjung dan pelancong. Selain dari tandas yang berkilauan bersih, tandas ini juga mempunyai suasana yang sangat nyaman, dengan lukisan indah menghiasi dinding, rak buku yang menyimpan bahan bacaan untuk pengguna ketika menggunakan tandas, kayu perabot dan hiasan cantik yang lain. Ia tidak seperti mana-mana tandas awam yang pernah kita lihat, itu yang pasti.

Walau bagaimanapun, ianya bukan satu-satunya seumpamanya. Menurut Rex G. Carampatan, pemilik Stesen Perkhidmatan Amare Shell di Cebu City, terdapat persaingan yang besar di Filipina untuk memberikan harga terbaik dan perkhidmatan tambah nilai, termasuk kemudahan tandas. Beliau menghabiskan masa selama tiga bulan mngubah suai dan menambah kemudahan yang "menarik dan memberikan pengalaman yang berbeza kepada tetamu".

Bukan itu sahaja, stesen minyak di Cebu juga mempunyai ruang majlis yang boleh menampung 20 orang, dan dilengkapi dengan projektor dan perkhidmatan WiFi lengkap dengan perabot buatan tempatan dan perpustakaan di mana orang ramai boleh berehat sementara menunggu kenderaan mereka semasa mengisi minyak. Pelanggan dilayan seperti tetamu khas, yang sangat luar biasa di stesen gas.

0 Komentar untuk " Korang Jangan Terkejut Lihat Tandas Stesen Minyak Di Filipina"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info