>>>>>

Christa McKenna, bekas Model Playboy Jadi Pengemis


Banyak yang berfikir menjadi seorang model terkenal ataupun bekas model dari majalah ternama pastinya akan mempunyai kehidupan yang mapan dengan segala keperluan mencukupi. Ya memang sebahagian besar daripada mereka kini memiliki kekayaan dan populariti yang tak pernah pudar. Namun, perkara berbeza berlaku pada sosok Christa McKenna.

Tak disangka roda memainkan nasib seorang model cantik tersebut menjadi nenek tua yang hidup dari belas kasih orang lain. Sekitar tahun 1970-an, Christa merupakan seorang primadona, wajah cantiknya kerap muncul di televisyen bahkan ia juga pernah menjadi model majalah Playboy.


Christa mempunyai kepakaran unik iaitu dikenali bertubuh lentur dan mampu meliuk-liukkan serta melipat tubuh menjadi pelbagai bentuk. Salah satu gaya utamanya adalah mampu melipat tubuhnya masuk di sela dua kaki yang terangkat ke atas. Tak heran jika banyak gelaran yang diberikan kepadanya, diantaranya 'Manusia Getah' dan 'Spider Lady'.


Kepakaran Christa pertama dipaparkan dalam sebuah program The Gong Show, tahun 1979. Jutaan penonton dibuat terpukau kala itu, bahkan ketiga juri yang menilai prestasi beliau langsung memberikan nilai yang sempurna. Namun kini di masa tua Christa, ia mempunyai nasib yang boleh dikatakan menyedihkan dan berjuang keras untuk menjalani hidup.


Siapa sangka wanita yang dulunya disanjung dan dipuji banyak orang berkat bakat dan kecantikannya kini berganti menyapa orang-orang yang lewat di sudut St Wealthy, Grand Rapids, Michigan. Bukan lagi sebagai model, melainkan pengemis yang meminta belas iba dan wang syiling.

Seperti yang dilansir dari Mirror, keahliannya dalam melipat badan yang dulu menjadi tontonan menarik di televisyen sekarang digunakannya untuk mencari wang dan sesuap nasi. Wanita yang kini menghidap penyakit skoliosis dan stenosis ini menjadi pengemis di sebuah persimpangan jalan di kawasan Michigan dengan di lehernya terjuntai sebuah papan bertuliskan "60 tahun, butuh pekerjaan, Tuhan dan anda. Tolong bantu saya ".

"Aku tidak tahu bagaimana boleh menjadi seperti ini," katanya, seperti dikutip dari Mirror. Jika sedang beruntung, Christa boleh mendapat US $ 7



 
0 Komentar untuk "Christa McKenna, bekas Model Playboy Jadi Pengemis"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info