>>>>>

Inilah Alasan Mengapa Lelaki Tertarik dengan Payudara Wanita!

Inilah Alasan Mengapa Pria Tertarik dengan Payudara Wanita!
  Tak boleh dinafikan, salah satu bahagian tubuh wanita yang mempunyai daya tarik tinggi di mata setiap lelaki selain wajah pastinya payudara.

Ternyata, minat lelaki terhadap payudara wanita tak hanya sekadar dalam bentuk seksual, melainkan terdapat penjelasan saintifik mengenai hubungan payudara dengan kaum adam.

Dilapor dari livescience.com, menurut seorang profesor psikiatri di Emory University WHO bernama Larry Young, keterkaitan antara payudara dan lelaki telah terbentuk sejak bayi. Pasalnya, secara teori asas neurologi terhadap tingkah laku sosial manusia yang kompleks, aktiviti memberikan Air Susu Ibu (ASI) menjadi landasan hubungan lelaki dan payudara.
 
Ikatan batin antara ibu dan bayi laki-laki sangat kuat. Alhasil, faktor ini juga yang menyebabkan ketika sudah dewasa banyak lelaki lebih tertarik terhadap pasangan yang mempunyai persamaan dengan sang ibu khususnya dalam bentuk payudara.

Kemudian, Young juga menjelaskan bahawa ASI tak hanya memberikan nutrisi terbaik pada bayi, tetapi juga memindahkan hormon oxytocin atau hormon bahagia pada bayi semasa sedang menyusukan. Dan, rasa bahagia itu terakam lebih baik pada otak lelaki, sehingga payudara membuat lelaki berasa selesa. (boy / git)
0 Komentar untuk "Inilah Alasan Mengapa Lelaki Tertarik dengan Payudara Wanita!"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info