>>>>>

6 Artis Drama Korea Dengan Bayaran Termahal


Selama beberapa tahun kebelakangan, drama Korea dipenuhi oleh deretan pelakon cantik dengan bakat luar biasa. Dari banyaknya dewi-dewi K-Drama, kira-kira siapa yang bayarannya paling mahal? Boleh jadi, salah satu pelakon terkaya adalah idolamu.

Namun tentunya, bayaran ini bukan serta merta diberikan begitu sahaja. Tak cuma populariti, skill lakonan juga tentunya mempengaruhi. Sekadar info sahaja, bayaran deretan bintang drama Korea ini boleh sampai belasan bilion untuk tiap episodenya


6. Kim Tae Hee
Artis Drama Korea Dengan Bayaran Termahal
Hankooki.com

Seperti yang diketahui, baru-baru ini bayaran Kim Tae Hee dalam Yong Pal terungkap. Meski hanya muncul dalam beberapa scene pada episod awal dan berakhir koma sehingga baru bangun kembali di episode kelima, bayaran kekasih Rain ini tak jauh berbeza dari Joo Won, lawan mainnya. Untuk setiap episodenya, Kim Tae Hee mendapat bayaran 40 juta Won atau setara dengan Rp 462 juta. Namun malangnya, bayaran sang pelakon dirasa menurun setelah kegagalannya membintangi Jang Ok Jeong.

5. Ha Ji Won
Artis Drama Korea Dengan Bayaran Termahal
kpopfighting.com

Meski dinilai gagal melalui drama barunya, The Timed We Were Not In Love, bayaran Ha Ji Won begitu mewah. Untuk setiap episodenya, sang pelakon mendapat bayaran 50 juta Won . Meski tersebut yang diraih tidak terlalu tinggi, bukan bererti drama SBS ini tak menarik. Bagi yang sering kena friend-zone wajib banget nonton The Time We Were Not In Love.

4. Choi Ji Woo
Artis Drama Korea Dengan Bayaran Termahal
Kdramastars.com

Melalui drama terbarunya, Twenty Again, Choi Ji Woo masuk jajaran Artis Drama Korea Dengan Bayaran Termahal. Malahan, bayaran sang pelakon ini juga memecahkan rekod termahal yang pernah dikeluarkan tvN. Didedahkan, bayaran Choi Ji Woo mencapai 50 ribu Won untuk tiap episodenya. Boleh dibayangkan dong, untuk satu siri drama berapa bilion yang diterima salah satu legenda hidup drama Korea ini.

3. Song Hye Gyo
Artis Drama Korea Dengan Bayaran Termahal
couch-kimchi.com

Di kedudukan ketiga ada Song Hye Kyo nih. Didedahkan, bayaran sang pelakon untuk drama Descendants of the Sun ini sebanyak 50 juta Won. Sayangnya, bayaran pelakon 33 tahun tersebut tidak naik dari drama terakhirnya That Winter The Wind Blows tahun 2013 lalu. Sayangnya, sang pelakon tak mau membocorkan bayarannya untuk sekali membintangi filem, pastinya jauh lebih banyak


2. Jun Ji Hyun
Artis Drama Korea Dengan Bayaran Termahal
kapanlagi.com

Jun Ji Hyun diungkapkan sebagai Artis Drama Korea Dengan Bayaran Termahal untuk setiap episodenya. Man From The Stars yang dibintanginya tahun lalu merupakan drama pertama yang beliau mainkan dalam masa 14 tahun. Tidak hairanlah jika bayaran Jun Ji Hyun untuk setiap episodenya mencapai 100 juta Won .

1. Lee Yong Ae
Artis Drama Korea Dengan Bayaran Termahal
couch-kimchi.com

Selain Jun Ji Hyun, pelakon yang bayaran per episodenya paling mahal adalah Lee Young Ae. Hampir sama dengan bintang Man From The Stars itu, pelakon Jang Geum tersebut sudah 12 tahun tak melakukan comeback drama.

Saimdang The Herstory yang akan dibintangi Lee Young Ae pun sudah sangat dinantikan. Bayarannya diungkapkan sama dengan watak Chun Song Yi, yakni Rm200 ribu  per episodenya. Malahan nih, syarikat Hongkong EEK telah memberikan pelaburan sebanyak 10 bilion Won untuk siri SBS tersebut.
0 Komentar untuk "6 Artis Drama Korea Dengan Bayaran Termahal"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info