>>>>>

Berikut adalah 5 Artis Korea Selatan Yang Beragama Islam :

Berikut adalah 5 Artis Korea Selatan Yang Beragama Islam :

1. Han Ga In

Artis Korea Selatan Yang Beragama Islam

Han Ga In adalah artis perempuan yang dikhabarkan menjadi artis Korea Selatan yang beragama islam. Meski kabar ini masih sekadar khabar angin, para peminat sudah menyambut hangat Han Ga In. Isteri dari pelakon popular Yeon Jung Hoon ini lahir pada tarikh 25 Februari 1982 dan pernah membintangi Yellow Handkerchief, sebuah drama Korea yang dihasilkan pada tahuan 2003.

2. Jung Il Woo

Artis Korea Selatan Yang Beragama Islam

Tentu wajah kacak dan hangat dari Jung Il Woo ini akan menarik hati perempuan mana pun yang melihatnya. Apalagi jika anda melihat lakonan romantisnya dalam drama Korea 49 Days sebagai Berjadual. Pelakon ini dikhabarkan menjadi salah satu artis korea selatan yang beragama islam sejak menjadi pelakon dalam Flower Boy of The Ramyun Shop. Sebuah drama Korea yang membuatnya harus memainkan peranan sebagai seorang muslim. Kerana lakonan yang sangat cemerlang dan matang, tersiar kabar bahwa sebenarnya Jung Il Woo ini memang seorang muslim. Benar atau tidak, hanya Jung Il Woo dan Tuhan yang tahu.

3. Lee Woon Jae

Artis Korea Selatan Yang Beragama Islam
Para remaja mungkin kurang mengenal nama ini, atau anda jarang mendengarnya di drama Korea, music bank, dan yang lainnya. Hal ini wajar, mengingat Lee Woon Jae memang bukan salah satu daripada artis K-Pop. Lelaki ini lahir pada tahun 1973 pada tarikh 26 April. Saat ini, usianya sudah memasuki angka 42 (versi Korea).

Kariernya bukanlah sebagai pelakon mahupun pelakon, tetapi dia adalah salah satu penjaga gol yang membawa nama Korea Selatan semasa piala dunia. Sebuah prestasi yang tentunya tidak boleh dipandang sebelah mata. Dia adalah pencinta sukan bola dan menjadi salah satu orang popular Korea yang dipastikan sebagai pemeluk agama islam.


4. Jang Geun Suk

Artis Korea Selatan Yang Beragama Islam
Lahir di tahun yang sama seperti Jung Il Woo, Jang Geun Suk juga paling santer dikhabarkan sebagai salah satu artis korea selatan yang beragama muslim. Jang Geun Suk disyaki masuk islam pada tahun 2007. Lelaki berwajah cantik dengan senyum yang manis ini pernah bermain dalam filem seram Jepun yang berjudul one missed call (final). Jang Geun Suk sendiri saat ini menetap di Malaysia dan ia seperti menguatkan bahawa dirinya adalah muslim.

5. Lee Ki Woo

Artis Korea Selatan Yang Beragama Islam
Artis kacak satu ini juga dikhabarkan menjadi artis korea yang beragama islam. Lelaki dengan wajah sangat hangat dan romantis ini memang sering mendapat peranan romantis dalam drama dan filem yang dibintanginya. Jika anda ingin melihat lakonan dari Lee Ki Woo, cubalah lihat di filem Flower Boy yang dikeluarkan tahun 2011 lalu. Atau anda juga boleh melihat aksinya di A Love to Kill yang keluaran pada tahun 2005. Data sah dari agama Lee Ki Woo memang belum jelas. Yang paling jelas adalah dengan wajah dan lakonannya, Lee Ki Woo hampir dan nyaris mampu menyihir seluruh wanita di dunia untuk melirik padanya.

0 Komentar untuk "Berikut adalah 5 Artis Korea Selatan Yang Beragama Islam :"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info