>>>>>

Anak Kecil Ini Terpaksa Menyusu Pada Anjing Akibat Kemiskinan

Sudahkah kita tergolong orang-orang yang pandai bersyukur? Meski kita hidup dengan keadaan serba sederhana, tetap kita harus mensyukuri semua rahmat yang telah diberikan oleh tuhan. Sekurang-kurangnya masih ada sesuap nasi yang boleh dimakan setiap harinya.

.

Kita harus tetetap rendah hati dan bersyukur dengan semua harta yang dimiliki termasuk alat yang anda pakai untuk membaca berita ini. Sebab, diluar sana masih banyak orang-orang yang kurang bernasib baik dan hidup dibawah garis kemiskinan seperti halnya seorang anak yang terlihat pada gambar tersebut.

Tak sengaja exotize mendapati sebuah berita memilukan dari salah satu portal berita Malaysia iaitu Malaysia Kini. Dalam gambar tersebut terlihat seorang budak laki-laki sedang asyik menyusu pada seekor anjing kampung. Kejadian ini berlaku akibat foktor kemiskinan yang menimpa kelarga kanak-kanak malang ini.

Cerita miris dan memilukan ini datang dari negara Asia Selatan tepatnya di negara Bangladesh. Seorang kanak-kanak berusia lapan tahun menggemparkan dunia maya kerana fotonya yang sedang meminim susu langsung dari seekor anjing betina menyebar luas di internet.

Kejadian itu berlaku di sebuah kawasan di bahagian utara Bangladesh yang dikenali sebagai Gaibandha.

Shakil Ahmed namanya, kanak-kanak malang ini dilahirkan dalam sebuah keluarga yang miskin dan dia sering kelaparan ketika ibunya meninggalkannya sendirian di rumah untuk bekerja sebagai pembantu rumah tangga.

Kebiasaan tak lazim Shakil ini bermula apabila ia meminum susu dari anjing betina peliharaannya sendiri, walaupun ditegur orang tua dan tetangga, Shakil tetap melakukannya. Walau anjing peliharaannya itu sudah lama mati, tetapi ia tidak dapat menghentikan kebiasaannya untuk meminum susu anjing tersebut.

Kini, anak kecil kecil itu meminum susu anjing dari anjing betina lain yang ia temukan di jalanan.
0 Komentar untuk "Anak Kecil Ini Terpaksa Menyusu Pada Anjing Akibat Kemiskinan"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info