>>>>>

GAMBAR: Kenali Peserta Ratu Cantik Pondan 2014


Pertandingan ratu cantik selalunya disertai oleh kaum wanita ‘sejati’ sahaja namun, ada sebuah pertandingan ratu cantik yang gilang gemilang khusus bagi golongan transgender.
Sama seperti pertandingan ratu cantik biasa, ia kononnya bagi memberi peluang kepada golongan ini memperlihatkan kecantikan luaran dan dalaman mereka.
Acara ini sudah menjadi acara tahunan dan dikenali sebagai Miss International Queen. Pertandingan ini disertai pondan-pondan cantik dari seluruh dunia termasuk Malaysia.


Pemenang 2013, Marcelo Ohio dari Brazil (tengah) bersama sebahagian peserta tahun ini.

Syarat pertandingan, peserta dibenarkan terdiri daripada maknyah yang sudah atau belum melakukan pembedahan jantina tetapi mereka mestilah asalnya dilahirkan sebagai lelaki.

Hadiah utama ditawarkan adalah wang tunai USD12,500 dan apa sahaja jenis pembedahan idaman mereka tak kiralah untuk ‘mengganti anu’ mahupun pembedahan kosmetik untuk kecantikan.

Tahun ini, Miss International Queen yang sudah masuk ke tahun 10 penganjurannya sudah pun bermula dengan keputusan akhir akan diumumkan 7 November ini di Tiffany’s Show Theatre, Pattaya, Thailand.

Seramai 25 finalis dari 21 negara bertanding pada tahun ini dan di bawah sebahagian daripada rupa peserta pertandingan ratu cantik paling berprestij dalam kalangan transgender bagi 2014…

Desktop10_01 (1)
Desktop10_04Desktop10_02Desktop10_05 Desktop10_06

Memang cantik betul wajah-wajah peserta ini selepas dilakukan ‘pembaikian’ hormon, sampaikan sesetengahnya sukar nak perasan jantina sebenarnya adalah lelaki.
Sebagai wanita sejati, kakak sendiri amat makan hati melihat mereka-mereka ini! Hahaha…
0 Komentar untuk "GAMBAR: Kenali Peserta Ratu Cantik Pondan 2014"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info