>>>>>

Gadis-Gadis Mauritania Dipaksa Berbadan Gemuk Agar Mendapatkan Suami

Big is beautiful atau besar itu cantik nampaknya benar-benar berlaku di Mauritania. Di negara bahagian Barat Afrika itu, para gadis dipaksa untuk menimbun lemak di badan badan agar kelihatan menarik. Badan yang subur dianggap sebagai simbol kemakmuran di negara yang kerap kekurangan pangan tersebut.

Amalan penggemukkan badan yang bermula sejak usia 8 tahun. Amalan semakin intensif dilakukan ketika si gadis menginjak usia remaja dan dianggap telah siap untuk berkahwin. Keluarga akan segera menghantar mereka ke sebuah camp penggemukkan yang terletak di kawasan padang pasir.



Gadis Mauritania cantik ini dipaksa gemuk. Seandainya ia berbadan yang sesuai, maka ia akan kelihatan amat cantik

Di sana, aktiviti mereka hanya makan dengan jumlah 15 ribu kalori setiap hari. Untuk sarapan, mereka memakan serbuk roti yang telah drendam dalam minyak zaitun dan disajikan dengan susu unta. Setelah sarapan, mereka masih mempunyai makanan ringan roti, buah ara, dan terus mengambil susu kambing atau susu unta.

Demi meningkatkan berat badan, para gadis tidak hanya dipaksa makan. Tetapi mereka juga harus berpesta pil hormon yang kurang baik untuk kesihatan.

Hormon itu membuat si gadis mendapatkan bentuk tubuh yang sangat tidak proporsional. Perut membesar, paha dan lengan menggelambir serta dagu yang berlipat. Tubuh mereka kelihatan membengkak.


Salah seorang gadis Mauritania berfoto di depan kamp penggemukan di tengah gurun

Hormon tersebut juga menimbulkan kesan sampingan gangguan jantung serta gangguan kesuburan. Kongkongan dan paksaan makan bahkan disyaki boleh menjurus kepada gangguan jiwa.

Walaupun amalan ini sangat berbahaya, para gadis-gadis Mauritania tak mampu menolak. Ini kerana, jika mereka menolak makan berlebih, ibu bapa mereka tak segan menyiksa dengan menjepit jari kaki mereka.

(DailyMail)
0 Komentar untuk "Gadis-Gadis Mauritania Dipaksa Berbadan Gemuk Agar Mendapatkan Suami "

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info