>>>>>

Kerana Selalu Di Pukul Sama Ayahnya,Budak ini Melarikan Diri Dari Rumahnya


Seorang anak kecil yang sebenarnya bijak dan bertanggung jawab di Fujian, memutuskan untuk lari dari rumahnya. Ternyata ia sudah tidak tahan dengan perlakuan ayahnya yang menyakitkan. Si ayah kerap memukul dan menyundut puntung rokok ke tubuhnya.

Tubuh dan kakinya penuh dengan lebam dan luka sedutan rokok. Alibi si ayah, ia melakukannya kerana anaknya itu sering nakal. Anak kecil bernama Yang Yong itu pun lari dari rumah dan tak mau pulang lagi. Kabar terkini, anak kecil ini ditampung oleh Zhangzhou City Social Welfare Institute.

Di sana, orang-orang yang mengurus kes mengatakan bahawa Yang Yong adalah anak yang sangat berdikari dan boleh mengurus dirinya sendiri. Sedikit salut namun juga miris kerana hal ini menggambarkan bagaimana kehidupannya sehari-hari.


Yang Yong memang menjadi abang yang baik di rumah. Ia menangani dua orang adik perempuan sekaligus ketika ayahnya tak mengurus mereka. Mirisnya lagi, Yang Dehwa yang merupakan ayahnya, saat diberi tahu di mana anaknya berada, sepertinya tak berkeinginan untuk menjemput anak sulungnya itu.

Ia menggunakan alasan bahawa isterinya juga lari dari rumah dan ia tak punya wang untuk mengurus semua anak-anaknya.

0 Komentar untuk "Kerana Selalu Di Pukul Sama Ayahnya,Budak ini Melarikan Diri Dari Rumahnya"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info