>>>>>

Inilah Hidangan Orang Arab Yang Paling Mengejutkan Sekali



Sesetengah orang percaya ia hanya mitos, tetapi Guinness Book of Records mempunyai rekod bahawa masakkan unta sumbat yang disenaraikan sebagai bahan makanan yang terbesar dari mana-mana menu, dan terdapat juga gambar-gambar beberapa orang Badwi berpesta makanan.

Nama rasmi hidangan tradisional puak Badwi tidak diketahui, tetapi kebanyakan orang merujuk kepada sebagai "unta Turducken". Menurut kebanyakan sumber-sumber yang ianya kadang-kadang disediakan di kenduri perkahwinan dan parti-parti khas di negara-negara Arab seperti Arab Saudi.

Pada asasnya, mereka menggunakan unta dewasa sebagai bahan utama,dengan membuang bahagian dalaman dan disumbat dengan daging kambing biri-biri  atau anak-anak domba dengan di campurkan kira-kira 20 ekor ayam dan ikan.

Seperti bom atom yang penuh kalori perlu direbus kemudian dimasak di atas arang sehingga daging unta berwarna perang dan rangup. Anda pasti tidak dapat bayangkan, periuk jenis apakah yang boleh memuatkan  keseluruhan unta seperti yang kelihatan , tetapi proses memasak keseluruhan mengambil masa kira-kira 24 jam.
Unta tersebut kemudian dihidangkan dengan pinggan perak kepada tetamu yang hadir pada hari perkahwinan tersebut.






0 Komentar untuk " Inilah Hidangan Orang Arab Yang Paling Mengejutkan Sekali"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info