>>>>>

Hebat..! Pemungut Sampah Membina Optimus Prime Dari bahan Terpakai

Siapa tak kenal Optimus Prime? Ketua bijak dalam filem Transformers ini hadir di Thailand. Uniknya, sang pemimpin Autobot itu terbuat dari kumpulan komponen badan kereta tua. Berukuran raksasa sesuai dengan asalnya, wujud Optimus 'bekas' ini turut dilabur dengan barang-barang bekas pakai.

Tercatat, beberapa limbah rumah tangga, seperti kadbod susu turut digunakan sebagai bahan tambahan guna membuat sang jelmaan lori tegak berdiri.

kerana kreatifnya, si pencipta pun membuat nya beberapa bahagian berbeza, seperti per, roda dan bahagian kereta lain untuk membentuk lengan penerus Sentinel tersebut. Walaupun menggunakan barang terpakai, si pembuat tetap memperhatikan butiran robot tersebut agar sebaik mungkin kelihatan seperti asalnya.



Melihat lokasi tempat pembuatan yang kotor, dianggarkan jika si artis pembuat robot ini merupakan pengepul besi tua. Di tempat itu, ia berkreativiti dengan memanfaatkan bahan-bahan terpakai yang ada di sekitarnya.

Diantara beberapa orang yang pernah menggarap replika robot Transformers, Motorauthority menilai, jika robot yang dibuat di Thailand ini adalah salah satu yang terbaik. Alasannya, saiz yang mendekati asalnya dan reka bentuk yang demikian terperinci.


motorauthority
0 Komentar untuk "Hebat..! Pemungut Sampah Membina Optimus Prime Dari bahan Terpakai"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info