>>>>>

Protes Anti Israel Merebak Ke Seluruh Dunia


371893 anti Israel protest Protes Anti srael Merebak di Seluruh Dunia

PROTES anti Israel marak di seluruh dunia. Hal ini kerana rejim Tel Aviv menekan ke hadapan serangan udara ke Jalur Gaza yang terkepung.

Pada hari Jumaat (18/07/2014), penunjuk perasaan Mesir mengecam kekejaman Israel terhadap warga Palestin di Gaza. Para penunjuk perasaan meminta kerajaan Mesir untuk membantu mangsa pengeboman Israel.

Di Jordan, ribuan orang turun ke jalan-jalan di ibu negara, Amman, untuk mendedahkan perpaduan dengan rakyat Gaza. Para penunjuk perasaan melaungkan slogan-slogan untuk menyokong gerakan rintangan Palestin Hamas yang mengawal Gaza.

Demonstrasi anti-Israel juga digelar di Romania, Itali, Afghanistan, India, Bangladesh, Sri Lanka, Indonesia, dan beberapa negara lain.

Sementara itu, protes kekerasan pecah di Kashmir India, di mana beribu-ribu orang turun ke jalan selepas solat Jumaat untuk menyuarakan kemarahan pada serangan Israel.

Pesawat-pesawat pejuang Israel telah melakukan serangan udara di Gaza sejak 8 Julai. Pada hari Khamis, beribu-ribu tentera Israel juga melancarkan pencerobohan darat ke wilayah Palestin yang berpenduduk padat.

Hampir 310 orang telah terbunuh dalam serangan terkini pencerobohan Israel terhadap Jalur Gaza
. [rika/islampos/presstv]
0 Komentar untuk "Protes Anti Israel Merebak Ke Seluruh Dunia"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info