>>>>>

Kerana Terlalu Cantik..Gadis Ini Membunuh Diri

Seorang gadis cantik berusia 14 tahun bernama Jade Stringer (14) bunuh diri dengan cara gantung diri di biliknya kerana banyak yang cemburu atas kecantikan dan kepopularannya di sekolah.

Jade meninggal enam hari selepas ditemui tidak sedarkan diri oleh si ayah, David. Teman-temannya mengatakan jika Jade, yang berwajah cantik dan menarik, harus berhadapan dengan tekanan / bully di sekolah kerana wajahnya yang cantik selama beberapa bulan terakhir.

Jade Stringer
Jade saat berusia 12 tahun dan tanpa make up. Kepopuleran dan kecantikannya membuat dirinya tertekan

Tidak hanya itu, gadis ini dipercayai memendam kemarahan dan kekecewaan kerana telefon bimbitnya dirampas oleh keluarganya kerana menggunakannya secara berlebihan. Ia dilarikan ke RS Fairfield General Hospital, Metropolitan Borough of Bury, Greater Manchester, Inggeris, namun kemudian meninggal dunia enam hari kemudian selepas menjalani rawatan.

Teman-teman sekolahnya di di Haslingden High School, Rossendale, Lancashire, mengatakan ia dibully kerana berwajah menawan. Dalam ungkapan yang ditujukan ke Jade di Twitter dan Facebook menyatakan ia menjadi mangsa gangguan oleh banyak orang.

Jade stringer
Jade sering dibully karena banyak yang iri dengan kecantikannya

"Insiden ini tidak akan diambil tindakan dan kami tidak mencari orang-orang yang dipercayai terlibat dalam kejadian ini," demikian disampaikan juru bicara pihak polis Greater Manchester.

Sayang sekali Polis wilayah Greater Manchester tidak mengambil tindakan lanjut terhadap kes yang sebenarnya amat serius ini. Telah banyak kes kekerasan di sekolah di berbagai penjuru dunia yang penyelesaiannya menguap begitu saja.

Bully adalah kes yang serius, sampai bila-bila anak-anak kita menjadi mangsa keganasan di sekolah?

(Daily Mail, IB Times, Lanchasire Telegraph)
0 Komentar untuk "Kerana Terlalu Cantik..Gadis Ini Membunuh Diri"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info