>>>>>

Parah..!!.Pameran Kereta Mempamerkan Model Seksi Di China

CHENGDU (DP) - Tindakan seorang model wanita yang bekerja Kia Motors untuk Chengdu Motor Show 2012 terus mengundang kontroversi di China. Gadis yang tampil dengan baju bergaya jaring ikan ini dianggap melanggar moral dan norma kesopanan.



 Media-media di China mengkritik dengan mengatakan pengeluar kenderaan telah menjual daging, bukan mesin. Bahkan tak semua orang senang dengan aksi model yang dikenali bernama Yan Yu itu.

Walau banyak lelaki yang berkerumun untuk mengambil gambar dirinya dengan kamera digital, sebahagian justeru mengaku terkejut.

Yan Yu tampil penuh percaya diri dengan pakaian yang nyaris memperlihatkan lekuk kedua payudaranya. Dia pun menggunakan seluar hitam yang sangat pendek-lebih tepat disebut seluar dalam.

Yan Yu sendiri diketahui sempat menjuarai Miss Asia Beauty Contest 2011 di China. Dengan tinggi 11 `7cm, dan berat 50 kilogram wanita seperti Yan Yu belakangan menjadi incaran banyak pengeluar kenderaan sebagai media promosi di pameran automotif.

Kes kontroversi Yan Yu bukanlah yang pertama. Pada Beijing International Automotive Exhebition 2012 (23 April - 2 Mei) media juga mengkritik kehadiran para model yang berpakaian jauh dari kesan sopan.

Awam China menyebut Beijing Show sebagai "Pameran Payudara" berbanding perhelatan otomotif, kata Global Times. Dari sekian banyak model yang memaparkan lekuk tubuh seksi, aksi model bernama Gang Lulu dianggap yang paling seronok.

"Model ini ingin menjelaskan bahawa kereta yang diperkenalkan lebih selesa kerana mempunyai dua beg udara," tulis seorang pembaca di blog Sina Weibo.

Gang Lulu sendiri pupular di China kerana boleh menjadi model untuk gambar pakaian dalam yang berani pose telanjang.

Selain itu, penampilan Li Yingzhi, seorang model untuk BMW juga menuai kritik lantaran tak kalah berani mempertontonkan payudaranya. ***


Spoilerfor "Aksi Si Baju Jaring Ikan, Yan Yu":




3 Komentar untuk "Parah..!!.Pameran Kereta Mempamerkan Model Seksi Di China"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info