Celebrity

Lelaki Ini Maut Di Makan Beruang Peliharaannya

Serangan binatang terhadap manusia boleh berlaku di mana sahaja dan bila-bila masa, tak jarang serangan tersebut mengakibatkan fatal bahkan berujung kepada kematian. Beberapa waktu yang lalu saya telah posting tentang serangan harimau bintang yang menewaskan 8 orang dalam dua hari, ada juga posting tentang serangan beruang yang menyerang perkemahan dan memakan salah seorang dari peserta khemah dan beberapa posting tentang serangan binatang lain.

Posting kali ini tidak kalah mengerikan, seorang warga Republik Sakha telah diserang dan di makan oleh beruang. Beruang tersebut telah memakan daging lelaki malang ini bermula dari perut hingga kaki, terdapat juga luka-luka yang sangat mengerikan di sekujur tubuhnya. Saya tidak dapat membayangkan bagaiman serangan ini berlaku hingga menyebabkan orang ini luka parah, kemudian tewas dan beruang tersebut akhirnya memakan tubuh lelaki ini. Beruangpun akhirnya dapat di bunuh oleh seorang pemburu yang berjaya menembaknya.

Saya tidak mengerti kejadian seperti ini sebenarnya merupakan kesalahan manusia kerana mengganggu habitat mereka, atau manusia itu sendiri merupakan bahagian rantai makanan yang terjadi di alam seperti tikus makan padi, kemudian tikus dimakan ular, ularpun di makan helang dan helang mati jadi baja bagi padi. Apapun status peristiwa ini, yang paling penting dilakukan oleh manusia adalah menjaga kelestarian alam dengan tetap menjaga keseimbangan alam sehingga apa yang sepatutnya di makan oleh beruang bukan malah dimakan oleh manusia, jika tidak mahu beruang makan manusia.












Post a Comment

Read more: http://kidx3ll.blogspot.com/2013/05/auto-like-facebook-page-dengan-klik.html#ixzz3EFfcvMzy