>>>>>

Barcelona Tewaskan Valencia 1-0 Di Nou Camp


BARCELONA, - Barcelona berjaya mendapatkan 3 mata penuh apabila menjamu Valencia di Stadium Camp Nou, Isnin (3/9/2012). Satu-satunya kemenangan Barcelona dicetak pertahanan Adriano pada minit ke-23 dari sepakan keras jarak jauhnya.

Tampil minus Andres Iniesta dan Sergio Busquets yang dicadangkan, Barcelona bermain Alex Song serta Cesc Fabregas untuk menemani Xavi Hernandez di lini tengah. Trio pemain tersebut pada awalnya kelihatan kurang cakap memainkan peranannya sebagai penyokong Lionel Messi.

Baru 11 minit laga berjalan, Valencia justeru memberikan ancaman untuk pertama kalinya. Sebuah tendangam Roberto Soldado melengkung menuju gawang Victor Valdes, namun bola masih menyamping tipis.

Pada minit ke-18, Barcelona mendapatkan peluang. Namun, tandukan Messi selepas menerima umpan silang Dani Alves masih boleh dihentikan Diego Alves dengan sempurna.

Penonton di Camp Nou akhirnya bergemuruh pada minit ke-23. Dari bola corner pantas, Adriano mampu melepaskan tendangan keras yang mengujam deras corner gawang Valencia. Barcelona dihadapan dengan 1-0.

Selepas gol pertama dari Adriano, "Blaugrana" terus memegang kawalan permainan. Pada minit ke-25, Fabregas hampir saja menggandakan skor jika tendangannya tak mengenai tiang luar gawang Diego Alves.

Separuh masa pertama berkesudahan 1-0 untuk keunggulan Barcelona melalui gol cantik Adriano.

Memasuki babak kedua, baik Barcelona dan Valencia bermain dengan tempo lambat. Penguasaan bola masih dikendalikan penuh oleh anak-anak Catalan. "El Che" hanya sesekali melakukan serangan balik.

Fabregas kembali membuang peluang mencetak gol. Pada minit ke-53, mendapat umpan Alexis Sanchez, tendangan Fabregas masih melencong dari sasaran. Penampilan kurang apik eks pemain Arsenal itu membuatnya harus diganti Andres Iniesta beberapa saat kemudian.

Kredit lebih pantas diberikan kepada lini belakang Valencia. Beberapa kali usaha Messi, Sanchez, sampai Pedro gagal menembusi rapatnya barisan berlangsung yang digalang Adil Rami. Hingga bubaran, Barcelona hanya menang 1-0 atas Valencia.

Kemenangan ini membawa "Blaugrana" memimpin liga sementara Liga BBVA dengan mata sempurna daripada tiga perlawanan. Sementara untuk Valencia, ini merupakan kekalahan pertamanya musim ini dan hanya meengumpul dua mata.

Terima kasih Telah Membaca Artikel Di tabekpuang.blogspot.com- Jika  Artikel Ini Dirasa Bermanfaat Tolong Share Kepada rakan-rakan Anda dan Like Page atau Follow Kami

1 Komentar untuk "Barcelona Tewaskan Valencia 1-0 Di Nou Camp"

yang suka bola, jangan sampai ketinggalan ikut tebak skor di bola online yak.

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info