>>>>>

Arsenal Tewaskan Liverpool 2-0 Di Anfield



LIVERPOOL, - Liverpool dipaksa menelan pil pahit ditawan Arsenal di Stadium Anfield, Ahad (2/9/2012). Masing-masing gol dari Lukas Podolski dan Santi Cazorla membawa Arsenal merangkul kemenangan pertamanya musim ini.

Tampil di kandang sendiri, Liverpool cuba menguasai permainan. Steven Gerrard memang mempunyai 53 penguasaan bola pada awal-awal laga. Namun, serangan mereka masih belum membahayakan pertahanan Arsenal. Liverpool mampu melakukan lapan tendangan ke gawang, tapi tak satu pun yang tepat sasaran.

Arsenal juga sempat kesukaran menembusi pertahanan lawan. Bahkan, "The Gunners" hanya mampu melepaskan lima tendangan ke gawang. Meski begitu, justeru Arsenal yang unggul lebih dulu pada minit ke-31. Sebuah umpan manis dari Cazorla, langsung diteruskan dengan baik oleh Lukas Podolski. Meski dikawal Glen Johnson, Podolski mampu menghantar bola ke gawang Liverpool, tanpa mampu dihalau penjaga gol Pepe Reina.

Dalam mencari gol untuk menyamakan skor, penyokong Anfield kembali dibuat terdiam. Pada minit ke-69, kolaborasi rapi Cazorla dan Podolski mampu diselesaikan nama pertama melalui sepakan kaki kiri menyusur tanah. Bola hasil tembakan Cazorla sempat mengenai Reina, namun si penjaga gol malah membelokkan bola ke gawang sendiri.

Empat minit sebelum tamat, Liverpool berpeluang mengurangkan kedudukan. Malangnya, aksi Shelvey yang diteruskan tendangan keras masih boleh dihalang Vito Mannone. Gagal kesempatan Liverpool mencari gol. Hingga pertandingan selesai, skor tetap bertahan 2-0 untuk kemenangan Arsenal.

Kemenangan ini menjadi yang pertama bagi Arsenal. Pasukan Arsene Wenger kini mempunyai mata lima dari tiga perlawanan. Sedangkan Liverpool belum juga "memecahkan" telur nihil kemenangan. Dalam tiga laga, "The Reds" baru mengemas satu mata.

Terima kasih Telah Membaca Artikel Di tabekpuang.blogspot.com- Jika  Artikel Ini Dirasa Bermanfaat Tolong Share Kepada rakan-rakan Anda dan Like Page atau Follow Kami
0 Komentar untuk "Arsenal Tewaskan Liverpool 2-0 Di Anfield "

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info