>>>>>

Taliban Keluaran Video 17 Tentera Pakistan yang Dipenggal



Taliban mengeluarkan video 17 tentera Pakistan yang dipenggal serta membacakan namanya satu per satu. Tentera-tentera tersebut adalah para mangsa yang diculik pada minggu lalu. Jurucakap Taliban, Ehsanullah Ehsan, dalam video itu mengaku jika mereka tak memerangi Pakistan melainkan Amerika Syarikat.

"Kami bukan musuh Pakistan dan rakyatnya. Kami adalah musuh bagi orang-orang kafir dan sistem demokrasi yang telah menindas kami," katanya dalam video sebagaimana dikutip CNN, Kamis (28/6/2012).

Pegawai kanan tentera Pakistan yang disahkan berkaitan video itu membenarkan jika para korban tersebut adalah tentera Pakistan, sedangkan pejabat tentera lain berujar jika para mangsa pemenggalan tersebut di culik pada Jumaat yang lalu ketika melakukan rondaan rutin di Daerah Upper Dir, Pakistan.

Para tentera tentera tersebut diserang oleh sekitar 100 orang, sebanyak 15 militan terbunuh dalam insiden tembak menembak itu dan 17 tentera diculik.



Terima kasih Telah Membaca Artikel Di tabekpuang.blogspot.com- Jika  Artikel Ini Dirasa Bermanfaat Tolong Share Kepada rakan-rakan Anda dan Like Page atau Follow Kami.. 

0 Komentar untuk "Taliban Keluaran Video 17 Tentera Pakistan yang Dipenggal"

 
Copyright © 2014 Tabek Puang - All Rights Reserved
Template By Catatan Info