Celebrity

Inilah Dia 10 Orang Paling Berpengaruh Di Dunia Ketika Ini


Menjadi orang berpengaruh di dunia hampir menjadi impian setiap orang. Banyak cara yang dilakukan orang untuk menjadi orang paling berpengaruh. Menjadi orang berpengaruh dapat dilakukan melalui berbagai aspek kehidupan dan tak melulu menjadi seorang pemimpin negara. Berikut senarai 10 orang paling berpengaruh di dunia: 
1. Barrack Obama
Obama adalah keturunan Afrika-Amerika pertama yang menjawat Presiden ke-44 Amerika Serikat. Ketika serangan 11 September 2001, Obama menentang kebijakan George Bush yang akan melancarkan perang Irak. Presiden AS yang juga pernah tinggal di Indonesia kala berusia 6 sampai 10 tahun ini juga merupakan penerima Nobel Perdamaian pada 2009 karena mempromosikan diplomasi internasional untuk memecahkan masalah-masalah internasional. 
2. Vladimir Putin
Selama 10 tahun berkuasa, Putin dikenali sebagai pemimpin yang tegas dan kontroversi. Beliau pernah mengeluarkan polisi penghancuran terhadap pemberontakan pemisah Chechnya. Putin memang akan mengajukan diri sebagai presiden lagi pada pemilihan March 2012. Presiden yang juga dikenali sebagai pengacara tersebut, membela proses pilihan raya di negaranya. Menurutnya pilihan tetap berada di tangan rakyat. Baginya seorang ahli politik harus bahu membahu membangun negara, bukannya saling menjatuhkan.



3. Hu Jintao
Hu Jintao adalah setiausaha agung Parti Komunis China, Presiden China dari 2003, dan ketika ini Pemimpin terpenting di China. Jintao pragmatik dan konservatif, dan pemenang dari tujuan sosio-ekonomi Konsep Pembangunan Ilmiah. Ia menciptakan ideologi sebagai hasil akhir utama dari kepimpinannya. Ia juga sangat keras menentang rasuah dan selalu mengingatkan anggota parti CCP untu terus mengelakkan rasuah.
 
4. Angella Merkel
Di usianya yang ke 57 masa ini, kedudukannya adalah Canselor Jerman. Ia adalah Canselor wanita pertama Jerman dan orang pertama bekas warga negara Republik Demokratik Jerman yang memimpin Jerman setelah Reunifikasi Jerman. Ia juga merupakan perempuan pertama yang memimpin Jerman sejak negara itu menjadi sebuah negara kebangsaan yang moden pada 1871. Termasuk dia, hingga 2006, telah berdaftar sejumlah Canselor termuda individu sejak Perang Dunia II. Menurut Majalah Forbes, ia merupakan seorang wanita yang paling berkuasa di dunia dan wanita ketiga dalam kapasitinya sebagai Ketua G8. Pada 1 Januari 2007, ia menjadi wanita kedua dalam jawatannya sebagai Ketua G8 setelah Margaret Thatcher.

5. Bill Gates
adalah seorang tokoh perniagaan, pelabur, dermawan, penulis dari Amerika Syarikat, serta mantan CEO yang ketika ini menjabat sebagai ketua Microsoft. Ia menduduki tempat tetap di antara orang-orang terkaya di dunia, dan menduduki peringkat pertama sejak 1995 hingga 2009, tidak termasuk 2008 ketika ia turun ke peringkat tiga. Gates pernah menjawat jawatan sebagai Ketua Pegawai Eksekutif dan kepala arkitek perisian, dan masih menjadi pemegang saham individu terbesar dengan lebih daripada 8 peratus saham biasa syarikat.
6. Abdullah bin Abdul Aziz al Saud
Abdullah bin Abdul Aziz al Saud ialah Raja Arab Saudi yang keenam. Raja Abdullah bin Abdul Aziz dikenal sebagai pemimpin Arab yang nasionalis juga modernis. Di bidang sosial-politik, Abdullah mengadakan dialog nasional yang melibatkan berbagai kalangan masyarakat dan mengadakan pemilihan langsung ahli bandar praja (Dewan Konsultatif) secara nasional awal tahun 2005. Ia juga membuka peluang kepada para pemodal asing untuk menanam pelaburan di bidang eksplorasi dan pengeluaran gas. Ia tidak pernah diterpa masalah rasuah atau pun terlibat gaya hidup para putera negeri Arab yang biasanya lekat dengan banyak wanita dan kehidupan gemerlap. Abdullah juga pernah menjawat jawatan Perdana Menteri dan Komandan Dewan Garda Nasional. Ia juga pimpinan Supreme Economic Council, Naib Presiden High Council for Petroleum and Minerals, Presiden King Abdulaziz Centre for National Dialogue, Naib Pimpinan Council of Civil Service, dan ahli-ahli Military Service Council
7. Pope Benedict XVI
Pope Benedict XVI atau Sri Paus Benedict XVI terpilih sebagai Paus Gereja Katolik Rom pada 19 April 2005. Dia adalah Biskop Rom, pemimpin Negara Kota Vatican dan Gereja Katolik Rom termasuk Gereja Katolik Timur dalam komuni dengan Takhta Suci. Dia adalah seorang pengkritik homoseksualiti, perkahwinan jantina sejenis, euthanasia, dan pengguguran. Sebagai Kardinal, ia menulis buku Truth and Tolerance yang mencaci penggunaan toleransi sebagai alasan untuk menyimpangkan kebenaran.

8. Ben Bernanke
Ben Bernanke adalah pakar ekonomi Amerika, dan ketika ini Ketua Federal Reserve, bank pusat Amerika Syarikat. Selama masa jawatannya sebagai Ketua, Bernanke telah mengawasi respon Federal Reserve sampai akhir 2000-an krisis kewangan. Bernanke adalah seorang profesor tetap di Princeton University dan ketua Jabatan Ekonomi sana dari 1996 hingga September 2002, ketika ia pergi cuti perkhidmatan awam. Dari tahun 2002 hingga tahun 2005, beliau berkhidmat sebagai anggota Dewan Gabenor Federal Reserve System. Dia kemudian menjawat jawatan sebagai Ketua Dewan Penasihat Ekonomi Presiden Bush sebelum Bush menunjuk dia menjadi Ketua Amerika Syarikat Federal Reserve pada tarikh 1 Februari 2006. Bernanke telah disahkan untuk masa jabatan kedua sebagai Ketua pada tarikh 28 Januari, 2010 setelah dicalonkan oleh Presiden Barack Obama.
9. Mark Zukcerberg
Mark adalah seorang programmer komputer dan pengusaha Internet. Ia dikenali kerana mencipta laman jejaring sosial Facebook bersama kawannya, yang dengan itu ia menjadi pegawai eksekutif dan presiden. Facebook ditubuhkan sebagai syarikat swasta pada tahun 2004 oleh Zuckerberg dan rakan sekelasnya Dustin Moskovitz, Eduardo Saverin, dan Chris Hughes ketika menjadi mahasiswa di Universiti Harvard. Pada tahun 2010, Zuckerberg terpilih sebagai Person of the Year versi majalah Time. Pada 2011, kekayaan peribadinya dianggarkan mencapai $ 17,55 bilion. Setelah tamat sekolah, Facebook bermula dari hanya sebagai "barang Harvard" sampai akhirnya Zuckerberg memutuskan untuk menyebarkan ke sekolah lain, mendaftar dengan bantuan dari kawan-kawan sebiliknyanya Dustin Moskovitz. Mereka pertama kali bermula dari Stanford, Dartmouth, Columbia, New York University, Cornell, Brown, dan Yale, dan kemudian di sekolah lain yang mempunyai kenalan sosial dengan Harvard University. Pada tarikh 21 Julai 2010, Zuckerberg melaporkan bahawa syarikat mencapai angka 500 juta pengguna.
10. David Cameron
David William Donald Cameron adalah Perdana Menteri United Kingdom dan juga seorang pemimpin Parti Konservatif. Cameron pertama kali berusaha untuk duduk di Parlimen sebagai calon Parti Konservatif untuk Stafford pada pilihan raya 1997, namun ia dikalahkan oleh calon Parti Buruh David Kidney. Ia terpilih sebagai calon Konservatif untuk Witney pada pilihan raya 2001. Pada Disember 2005 pemimpin Parti Konservatif Michael Howard mengundurkan diri setelah kekalahan Konservatif dalam pilihan raya 2005. Melalui pemilihan suara, Cameron terpilih sebagai pemimpin baru dan mula menjawat jawatan pada 6 Disember 2005. Dalam pilihanraya umum 2010, Parti Konservatif berjaya memperoleh hasil terbaiknya sejak tahun 1992 dengan perolehan kerusi parlimen terbanyak walaupun masih kurang 20 kerusi untuk mencapai majoriti am. Pada 11 Mei 2010, Gordon Brown berundur dari jawatannya dan Cameron diangkat menjadi Perdana Menteri United Kingdom baru.


Terima kasih Telah Membaca Artikel Di tabekpuang.blogspot.com- Jika  Artikel Ini Dirasa Bermanfaat Tolong Share Kepada rakan-rakan Anda dan Like Page atau Follow Kami 


4 comments

Orang paling berpengaruh didunia ialah NABI MUHAMMAD SAW...

Reply

Ya benar banget buat ahmed.

Reply

Ya benar banget buat ahmed.

Reply

Post a Comment

Read more: http://kidx3ll.blogspot.com/2013/05/auto-like-facebook-page-dengan-klik.html#ixzz3EFfcvMzy