Celebrity

Mengaku Tidur Sambil Berjalan, Lelaki Muda Perkosa Seorang Gadis



Mengaku Tidur Sambil Berjalan, Lelaki Muda Perkosa Seorang Gadis - Seorang pemuda Britain diseret ke mahkamah kerana merogol seorang gadis semasa bercuti di Portugal. Dalam pembelaannya, lelaki berumur 20 tahun itu mengaku tidak ingat apa-apa. Bahkan dia menyebut ketika itu dirinya tidur sambil berjalan.

Pemerkosaan tersebut terjadi ketika Zack Thompson dan rakan-rakannya, termasuk mangsa, tengah bercuti ke Albufeira, Portugal, pada 12 September 2009 lalu. Ketika itu, Thompson baru berusia 18 tahun dan mangsa berusia 17 tahun. Demikian seperti dilaporkan oleh The Sun, Jumat (30/3/2012).

Di persidangan, Thompson mengakui dirinya tengah mabuk ketika kejadian dan dia tidak boleh mengingati apa-apa setelah mabuk. Ketika ditanya apakah dirinya telah memperkosa si gadis, Thompson hanya menjawab: "Saya tidak ingat, mungkin."

Thompson sebenarnya memang tidak membantah telah melakukan rogol. Namun dia juga tidak bersedia bertanggungjawab atas perbuatan yang dituduhkan kepadanya. Thompson menyebut ketika itu dirinya tengah tertidur sambil berjalan dan tidak ingat apa-apa yang ia lakukan.

Thompson terus mempertahankan pembelaannya yang sedikit aneh tersebut dalam persidangan. Namun pendakwa raya Dawn Pritchard berkeras bahawa pemerkosaan tersebut dilakukan Thompson dalam keadaan sedar.


Bukti kuatnya adalah hasil kajian psikologi yang berasal dari Amerika Syarikat (AS) yang juga merupakan ahli gangguan tidur, Profesor Mark Pressman, terhadap perilaku Thompson. Menurut profesor tersebut, perilaku Thompson tidak mencerminkan karakter seseorang yang menderita gangguan tidur, yakni tidur sambil berjalan.

Menghadapi hujah pendakwa raya tersebut, Thompson akhirnya menarik kenyataan yang menyebut dirinya tengah tidur sambil berjalan ketika kejadian.

Dalam persidangan di Mahkamah Tinggi Nottingham, Hakim John Milmo pun menyatakan Thompson bersalah dan menjatuhkan vonis 6 tahun penjara terhadapnya. Hakim Milmo menyebut, perbuatan Thompson tersebut mempunyai kesan sangat buruk kepada mangsa-mangsa.

Terima kasih Telah Membaca Artikel Di tabekpuang.blogspot.com- Jika  Artikel Ini Dirasa Bermanfaat Tolong Share Kepada rakan-rakan Anda dan Like Page atau Follow Kami

1 comments:

macam-macam sampai macam tu sekali..

jemput singgah blog saya

http://blognasirhamzah.blogspot.com/2012/03/gambar-hantu-terakam-ditempat-kerja.html

Reply

Post a Comment

Read more: http://kidx3ll.blogspot.com/2013/05/auto-like-facebook-page-dengan-klik.html#ixzz3EFfcvMzy