Celebrity

Kisah Sepasang Pengantin Baru Yang Sangat Miskin

Sabtu : 31/03/2012



Di daerah terpencil bandar terdapat seorang gadis dan pemuda miskin yang baru kawin tetapi tidak dapat menikmati malam pertama nya.
Ini cerita nya:

Sumini seorang gadis yang sangat miskin.
Seumur hidup nya belum pernah memakai Bra@coli, tapi kerana dia sudah bercinta, dia belajar menggunakan nya.

Tak lama kemudian Sumini dinikahi oleh seorang pemuda bernama pramono, pemuda miskin yang juga sekampung dengan nya.

Untuk persiapan perkawinan nya, Ibu nya Sumini menjahit bra dan seluar dalam untuk Sumini, Tetapi kerana tidak ada duit, Ibu nya membuatkan bra dari bekas beg baja urea dan kain sepanduk pilihan raya untuk seluar dalamnya.


Di malam pertama, ketika sedang bermesraan, tiba-tiba pramono, suami Sumini jatuh pengsan, kerana terkejut melihat bra isteri nya yang bertuliskan "BERAT BERSIH 25 KG, HATI-HATI BERACUN". Sedangkan di seluar dalam nya bertuliskan "CUKUP DI pegang, JANGAN DI Koyakkan"

Dan keesokan hari nya, kisah penderitaan Sumini dan Pramono pun berlanjut. Kerana keesokan hari nya, tiba giliran Sumini yang Pingsan kerana melihat seluar dalam suami nya yang diperbuat dari bekas spanduk jamu Nyonya Meneer yang bertuliskan "BERDIRI SEJAK TAHUN 1989".

- TAMAT -

Cerita diatas hanya rekaan, kalau ada kesamaan nama dan kejadian, semua itu hanya kebetulan semata-mata,dan tidak ada kena menenga antara yang hidurp ataupun yang sudah mati....enjoy....


Terima kasih Telah Membaca Artikel Di tabekpuang.blogspot.com- Jika  Artikel Ini Dirasa Bermanfaat Tolong Share Kepada rakan-rakan Anda dan Like Page atau Follow Kami

Post a Comment

Read more: http://kidx3ll.blogspot.com/2013/05/auto-like-facebook-page-dengan-klik.html#ixzz3EFfcvMzy